កំណើតគ្រុឌ
និងមូលហេតុគ្រុឌក្លាយជាជំនិះរបស់ព្រះវិស្ណុ
ប្រសិនបើយើងយោងតាមទេវកថា គ្រុឌ
និងនាគ គឺជាសត្រូវនឹងគ្នា ពុំមែនជាមិត្តនឹងគ្នានោះទេ ។ នាគតែងតែរត់គេចពីគ្រុឌ
គ្រប់ពេលដែលខ្លួនបានឮសន្ធឹកនៃដំណើរមកដល់របស់គ្រុឌ ព្រោះនាគជាសត្រូវផង
និងជាចំណីដ៏ឆ្ងាញ់ពិសារបស់គ្រុឌផងដែរ ។
គ្រុឌ គឺជាសត្វទេពដ៏មានមហិទ្ធិរិទ្ធិ និងម្យ៉ាងទៀតគឺជាយានជំនិះរបស់ព្រះវិស្ណុ
ដែលជាអាទិទេពចម្បងមួយអង្គនៅក្នុងចំណោមអាទិទេពត្រីម៌ូតិ ។
ដើម្បីជាជំនួយដល់ការឈ្វេងយល់អំពីកំណើតរបស់គ្រុឌ, ឫទ្ធិបារមីរបស់គ្រុឌ
ក៏ដូចជាមូលហេតុដែលនាំឲ្យគ្រុឌក្លាយជាជំនិះរបស់ព្រះវិស្ណុ
យើងនឹងសាកល្បងលើកយកអត្ថបទឧទ្ទេសនិទាន (version) ស្ដីពីគ្រុឌមួយចំនួន
ក្នុងចំណោមឧទ្ទេសនិទានដ៏ច្រើនដែលក្រងចងជាប្រវត្តិនៃគ្រុឌនេះលើកយកមកបង្ហាញដូចតទៅ ៖
ក/.រឿងទី១ ស្ដីពី
“គ្រុឌ”
មហាឥស្សី
កស្សបៈ មានភរិយាពីររូបគឺនាងកាឌ្រុ និងនាងវីនីតា ។
នាងកាឌ្រុបានផ្តល់កំណើតកូនជាសត្វពស់មានចំនួនរាប់សិបពាន់ក្បាល
ហើយត្រូវបានចាត់ទុកថាបុព្វការីនៃសត្វពស់នៅលើផែនដីនេះ។ ចំណែក
ឯនាងវីនីតាបានផ្តល់កំណើតឲ្យសត្វគ្រុឌដ៏មានអំណាចឬទ្ធានុភាព។ ថ្ងៃមួយនាងកាឌ្រុ
និងនាងវីនីតា បានលេងល្បែងភ្នាល់គ្នាដោយទាយ ពណ៌កន្ទុយសេះក្បាល៧
អាចហោះបានដែលកើតចេញពីការកូរសមុទ្រទឹកដោះ។
នាងកាឌ្រុបានទាយថាកន្ទុយសេះមានពណ៌ខ្មៅ
រីឯនាងវីនីតា ថាពណ៌ស។ ពួកគេបានភ្នាល់គ្នាថានរណាក៏ដោយឲ្យតែចាញ់ គឺត្រូវតែ
បម្រើអ្នកឈ្នះ។ នាងកាឌ្រុបានប្រើល្បិចបោកប្រាស់នាងវីនីតាដោយប្រើ
ឲ្យកូនរបស់ខ្លួនដែលជាសត្វនាគក្លែងខ្លួនធ្វើជាកន្ទុយសេះ។ ដូច្នេះហើយ
នាងវីនីតាត្រូវបម្រើនាងកាឌ្រុ និងកូន។ នាងកាឌ្រុ បានធ្វើបាបនាង វីនីតាយ៉ាងខ្លាំងក្លា។
ប៉ុន្តែក្រោយមកពពួកនាគថានឹងយល់ព្រមដោះលែងគ្រុឌ
និងម្តាយ ប្រសិនជាគ្រុឌអាចទៅយកទឹកអម្រឹតរបស់ព្រះឥន្ទបាន។ គ្រុឌបាន
ប្រឹងប្រែងយ៉ាងខ្លាំង ហើយទីបំផុតទទួលបានទឹកអម្រឹត ហើយបានរំ ដោះខ្លួន
និងម្តាយពីទាសភាពរបស់នាគ និងនាងកាឌ្រុ។ ក្រោយមកគ្រុឌ និងម្តាយបានដឹងពីល្បិចនេះ ហើយបានដាក់បណ្តាសាដល់នាង
កាឌ្រុថារាល់កូនរបស់នាងកាឌ្រុទាំងអស់គឺត្រូវតែក្លាយទៅជាចំណីរបស់កូនខ្លួន។
និយាយកាលដែលគ្រុឌទៅលួចយកទឹកអម្រឹតពីព្រះឥន្ទ
គ្រុឌបាន សំដែងឬទ្ធីចេស្តារយ៉ាងអស្ចារ្យ និងមានភាពស្មោះត្រង់ រហូតបាន ដឹង
ដល់ព្រះវិស្ណុ ហើយព្រះវិស្ណុបានផ្តល់ពរជ័យ ព្រមទាំងយកគ្រុឌធ្វើ
ជាយានជំនិះរបស់ព្រះអង្គ។ អនុភាពហោះហើររបស់គ្រុឌគឺលឿនជារន្ទះ
ហើយកំលាំងខ្យល់ពីស្លាបរបស់គ្រុឌគឺខ្លាំងលើព្យុះសង្ឃរានានា។
ព្រះឥន្ទបានមកស្កាត់ផ្លូវគ្រុឌ ប៉ុន្តែអ្នកទាំងពីរមិនប្រយុទ្ធគ្នានោះទេ ដោយ គ្រុឌសន្យាថានឹងប្រគល់ទឹកអម្រឹតដល់ព្រះឥន្ទវិញ ក្រោយពេល ប្រគល់ឲ្យនាគហើយនោះ ហើយព្រះឥន្ទសន្យាថានឹងធ្វើឲ្យបណ្តាសា របស់គ្រុឌ និងម្តាយក្លាយជាការពិត។
ព្រះឥន្ទបានមកស្កាត់ផ្លូវគ្រុឌ ប៉ុន្តែអ្នកទាំងពីរមិនប្រយុទ្ធគ្នានោះទេ ដោយ គ្រុឌសន្យាថានឹងប្រគល់ទឹកអម្រឹតដល់ព្រះឥន្ទវិញ ក្រោយពេល ប្រគល់ឲ្យនាគហើយនោះ ហើយព្រះឥន្ទសន្យាថានឹងធ្វើឲ្យបណ្តាសា របស់គ្រុឌ និងម្តាយក្លាយជាការពិត។
នៅពេលយកទឹកអម្រឹតមកដល់
មុខនាគហើយនោះ គ្រុឌបានប្រើល្បិចប្រាប់ដល់នាគថាចាំបាច់ ត្រូវធ្វើពិធី
សិនមុនពេលផឹកទឹកអម្រឹតនេះ ហើយនៅពេលដែលពួកនាគកំពុងធ្វើ ពិធីនោះព្រះឥន្ទបានមកយកទឹកអម្រឹតទៅវិញតែកំពប់ទឹកខ្លះនៅលើស្មៅ។
នៅពេលដែលឃើញទឹកកំពប់នៅលើស្មៅហើយ ពួកនាគទាំងឡាយខំ
ប្រឹងលិទ្ធទឹកអម្រិតទាំងនោះរហូតដល់អណ្តាតប្រេះជាពីរដោយសារស្មៅ រហូតដល់សព្វថ្ងៃនេះ
ព្រះវិស្ណុបានផ្តល់វេហារទាំងមូលជាទីលំនៅរបស់គ្រុឌ ហើយរៀបការគ្រុឌ ជាមួយនាងឧណាតី។
គ្រុឌនិងនាងឧណាតីមានកូនពីរនាក់គឺសម្ប៉ាទិ
និងជតាយុ ដែលកូនទាំងពីរនេះមានតួនាទីផងដែរនៅ ក្នុងរឿង រាមាយាណៈ។
ក្រៅពីយានជំនិះរបស់ព្រះវិស្ណុ គ្រុឌគឺជាបរិវារដ៏ស្មោះត្រង់
ដែលត្រូវបានគេឲ្យឈ្មោះថា បរិវារជាន់ខ្ពស់ រីឯហនុមានគឺជាបរិវារ ជាន់ទាប។”[1]
ខ/.រឿងទី ២ ស្ដីពី
“គ្រុឌ”
“ឥសីកាស្យាបៈ
មានភរិយា ១៣នាក់ ដែលជាបុត្រីរបស់ទក្សា(ជាបុត្រាព្រះព្រហ្ម
កើតចេញពីម្រាមមេដៃ) ឥសីកាស្យាបៈ (ជាឪពុករបស់ពពួកអប្សរ)
បានប្រទានពរដល់ភរិយារបស់ព្រះអង្គ មុននឹងចេញទៅធ្វើតបៈ នាងកាទ្រុ
បានសូមពរឲ្យមានកូន១០០០ ក្បាល កើតមកជាសត្វនាគ ចំណែកបងស្រីរបស់នាងកាទ្រុគឺនាងវិណាត
ច្រណែន ក៏បានសូមពរឲ្យមានកូនពីរអ្នក ដែលខ្លាំងជាងកូនរបស់នាងកាទ្រុ ។
ក្រោយមកនាងកាទ្រុ
ក៏សម្រាលបានពងសត្វចំនួន ១ពាន់ចំណែកនាងវិណាត សម្រាលបានពងសត្វចំនួន ២
ក្រោយពីប្រើវិធីក្រាបពងក្នុងទឹកក្តៅ ៥០០ឆ្នាំ ពងទាំង១០០០ របស់នាងកាទ្រុ
ក៏ញាស់ជានាគ ចំណែកឯកូនរបស់នាងវិណាតមិនព្រមញាស់សោះ
នាងវិណាតស្តាប់តាមនាងកាទ្រុឲ្យបំបែកពងនោះ នាងវិណាតក៏បំបែកពងមួយ
ដែលកើតបានជាព្រះអរុណ មានពាក់កណ្តាលខ្លួនជាមនុស្ស ដោយកើតមកមិនពេញលក្ខណៈ ។
ព្រះអរុណក៏ដាក់បណ្តាសារម្តាយគឺនាង
វិណាត ឲ្យក្លាយជាទាសកររបស់នាងកាទ្រុ ៥០០ឆ្នាំ រហូតដល់កូនទីពីររបស់នាងញាស់
ហើយព្រះអរុណក៏បានហោះទៅធ្វើជាសារថីឲ្យព្រះសូរិយា ។ តាមទេវកថានេះតំណាលថាដោយសារតែបានព្រះអរុណនេះជាអ្នកបាំងកម្តៅព្រះអាទិត្យទើបកម្តៅរបស់ព្រះអាទិត្យមិនបានធ្វើឲ្យផែនដីឆេះខ្លោច
។
នាងវិណាត
បានចាញ់ការភ្នាល់បោកប្រាសរបស់នាងកាទ្រុដោយនាងកាទ្រុសួរថាសេះអូសរទេះរបស់ព្រះសុរិយាមានសំបុរអ្វី
? នាងវិណាតថាពណ៌ស
តែនាងកាទ្រុថាពណ៌សលាយខ្មៅហើយនាងកាទ្រុក៏ប្រើឲ្យកូននាគរបស់នាងកាឡាខ្លួនជាអង្កត់ខ្មៅទៅនៅជាប់លើសេះអូសរទេះរបស់ព្រះសូរិយា
ទើបធ្វើឲ្យនាងវិណាត ក្លាយជាទាសកររបស់នាងកាទ្រុនិងពពួកនាគ ។
ពងរបស់នាងវិណាតមួយទៀតដែលត្រូវភ្ញាស់នៅក្នុងពេល
១០០០ឆ្នាំ ក៏បានញាស់មកជា ពាក់កណ្តាលខាងលើដូចមនុស្ស ពាក់កណ្តាលខាងក្រោមជាសត្វស្លាប
ដោយមានដងខ្លួនក្រហម មុខស និងរោមពណ៌មាស គេទទួលបានឈ្មោះថាសុពណ៌ (ក្រោយមកទទួលបានឈ្មោះជាគ្រុឌវិញ)
។ ដោយចង់រំដោះម្តាយរបស់ខ្លួនពីទាសភាពសុពណ៌បានទៅស្នើឲ្យពពួកនាគព្រមដោះលែងម្តាយរបស់ខ្លួនពួកនាគបានប្រាប់ឲ្យ
សុពណ៌ទៅលួចទឹកអម្រិតពីព្រះឥន្ទ្រយកមកធ្វើជាថ្នូរនឹងម្តាយរបស់ខ្លួន ។
សុពណ៌ក៏ព្រម
តែដើម្បីអាចហោះទៅដល់ស្ថានព្រះឥន្ទ្របាន ម្តាយរបស់គ្រុឌបានប្រាប់ឲ្យ
សុពណ៌ទៅស៊ីពួកអំបូរអ្នកនេសាទមួយក្រុម តែជៀសវៀងកុំស៊ីដោយព្រាហ្មម្នាក់នៅជាមួយពួកអ្នកនេសាទនោះ
គ្រុឌក៏ធ្វើតាម តែសុពណ៌ច្រឡំស៊ីដោយទាំងព្រាហ្ម ធ្វើឲ្យក្តៅពោះត្រូវខ្ជាក់ចេញមកវិញ
។ សុពណ៌បានទៅសួរឪពុករបស់ខ្លួនរកចំណីឲ្យស៊ី ឥសីកាស្យាបៈក៏បានប្រាប់ឲ្យ
សុពណ៌ទៅចាប់ដំរីនិងអណ្តើក ដែលកំពុងឈ្លោះគ្នាធ្វើជាចំណី ដើម្បីរំដោះបាបរបស់ពួកគេ
ព្រោះថាសត្វទាំងពីរធ្លាប់ព្រាហ្មណ៍កាលពីជាតិមុន តែត្រូវមកកើតជាសត្វដោយសារដាក់ បណ្តាសារគ្នាទៅវិញទៅមក ។ សុពណ៌បានចាប់ដំរី
និងអណ្តើកទៅស៊ីនៅលើមែកពោធិ៍មួយ (មែកពោធិ៍នោះមានប្រវែង ១០០០ យោជន៍)ពេលទំលើមែកពោធិ៍
ៗក៏បម្រុងនឹងបាក់ទៅលើពួកព្រាហ្មណ៍តឿកំពុងធ្វើតបៈ សុពណ៌ខ្លាចបាក់មែកពោធិ៍លើពួកព្រាហ្មណ៍ក៏ហោះពាំមែកពោធិ៍ចេញទៅ
ពួកព្រាហ្មណ៍តឿក៏សរសើរនិងឲ្យពរទៅសុពណ៌ និងប្រទាននាមឲ្យ ថា គ្រុឌ
ដែលមានន័យថាអ្នកដែលអាចទ្រាំទ្រនឹងទម្ងន់ដ៏ធ្ងន់ ។
បន្ទាប់ពីនោះ
គ្រុឌក៏បានហោះទៅលួចទឹកអម្រិតនៅស្ថានទេវលោកដោយបានឆ្លងកាត់មាត់ច្រកអគ្គី
និងបានធ្វើឲ្យអសិរពិសនៅយាមទឹកអម្រឹតពីរក្បាលខ្វាក់ភ្នែក ដោយសារការទទះស្លាបបក់ធូលីចូលទៅក្នុងភ្នែករបស់ពស់
។ ពេលលួចបានហើយហោះចេញមកវិញ ជួបនឹងព្រះវិស្ណុ
ដោយឃើញថាគ្រុឌមានគុណធម៌លួចបានទឹកអម្រិតតែមិនផឹកដោយខ្លួនឯង
ទើបព្រះវិស្ណុឲ្យពរទៅគ្រុឌឲ្យមានជីវិតអមតៈ ហើយគ្រុឌក៏សុខចិត្តធ្វើជាជំនះរបស់ព្រះវិស្ណុ
ពេលហោះទៅមុខទៀតក៏បានជួបជានឹងព្រះឥន្ទ្រព្រះឥន្ទ្របានប្រើវជ្រា (ផ្លែរន្ទះ)
បាញ់ទៅលើគ្រុឌ ដោយធ្វើឲ្យគ្រុឌរបូតរោមតែមួយប៉ុណ្ណោះ
គ្រុឌបានចចារជាមួយព្រះឥន្ទ្រដោយសុំឲ្យយកទឹកអម្រឹតទៅរំដោះម្តាយសិន
ហើយចាំឲ្យព្រះឥន្ទ្រទៅដណ្តើមយកទឹកអម្រឹតមកវិញ ព្រះឥន្ទ្រយល់ព្រមហើយក៏បានឲ្យពរឲ្យគ្រុឌអាចចាប់នាគយកមកធ្វើជាចំណីបាន
។ពេលគ្រុឌហោះនាំយកទឹកអម្រិតទៅឲ្យពពួកនាគ ពពួកនាគក៏ព្រមរំដោះនាងវិណាតពីទាសភាព
ហើយគ្រុឌបានប្រាប់ឲ្យពពួកនាគ គួរតែលាងជម្រះខ្លួនសិន មុននឹងផឹកទឹកអម្រឹត
ពពួកនាគក៏ធ្វើតាម ។
ហើយក៏បានយកស្លឹកស្មៅម្យ៉ាងទៅគ្របលើថូរទឹកអម្រឹត
។ ពេលពពួកនាគចុះងូតទឹក ព្រះឥន្ទ្រក៏ចុះមកឆក់យកថូរទឹកអម្រិតទៅវិញ
ហើយស្មៅដែលគ្របថូរមានជាប់ទឹកអម្រឹតក៏ធ្លាក់ចុះមកក្រោម
ពពួកនាគឡើងមកមិនឃើញទឹកអម្រិតក៏បានត្រឹមលិតទឹកអម្រិតដែលនៅជាប់នឹងស្លឹកស្មៅនោះ ធ្វើឲ្យពួកគេរយះអណ្តាតព្រែកជាពីរ
។ តាំងពីនោះមក នាគ និងគ្រុឌ មិនត្រូវគ្នានោះទេ គ្រុឌតែងតែចាប់នាគស៊ី
ជាហេតុបណ្តាលឲ្យនាគត្រូវទៅពួននៅក្នុងទឹក ។ ដោយលេបថ្មដើម្បីធ្វើឲ្យខ្លួនរបស់ពួកគេធ្ងន់
លិចទៅក្នុងទឹកហើយនៅពេលគ្រុឌចាប់នាគបាន
គ្រុឌក៏លើកកន្ទុយរបស់នាគឡើងដើម្បីទម្លាក់ថ្មចេញសិន មុននឹងស៊ីនាគ ។ ស្តេចនាគមួយក៏បានចូលទៅស្មោះស្ម័គ្រនឹងព្រះវិស្ណុដើម្បីបញ្ជៀសខ្លួនពីការចាប់របស់គ្រុឌ
នាគនោះគឺនាគអនន្ត ចំណែកឯនាគពិសមួយទៀតគឺនាគកាលិយៈ
បានរត់គេចខ្លួនទៅនៅក្នុងបឹងមួយនៃទន្លេយមុនា ក្បែរភូមិវរិន្ទវ័ន
ជាភូមិរបស់ព្រះក្រឹស្ណៈ ក្រោយមកនាគនោះត្រូវបានបង្ក្រាបដោយព្រះក្រឹស្ណៈ
តែមិនបានសម្លាប់នោះទេ នាគកាលិយៈទៅពួននៅទីនោះដើម្បីជៀសពីគ្រុឌ
ព្រោះគ្រុឌមិនអាចចូលទៅបឹងនោះបានដោយសារត្រូវបណ្តាសាររបស់ឥសីមួយអង្គ ។”
គ/.រឿងទី ៣ ស្ដីពី
“គ្រុឌ”
តាមអត្ថបទមួយមានចំណោងជើងថា «មុខ្ទិសៈ»
ដែលសម្ដែងឡើងដោយមហាឥសីជាព្រាហ្មណ៍គណៈសិវនិកាយមួយអង្គ ព្រះនាមថា «តិរុគុរិពុទន្តា» មានសេចក្ដីនិទានដូចខាងក្រោម
៖
“កាលនោះមានយោគ្ហិនមួយអង្គនាម កស្សាបៈ គង់នៅឋានពិភពភ្នំអណ្ដែត នាកណ្ដាលអវកាស ទ្រង់មានមហេសីពីរ ដែលមានរូបឆោមលោមពណ៌ល្អដូចគ្នា ។ ដោយការគោរពចំពោះមហាឫសីជាប្ដី ស្ត្រីទាំងពីរក៏រឹតតែមានលំអរបន្តិចម្ដងៗថែមទៀត ។
កម្រិតនៃគុណសម្បត្តិ និងរូបសម្បត្តិដែលចេះតែវិវឌ្ឍទៅរហូតបានបង្កើតជាមហិច្ឆិតាគឺ ស្ដេចនៃសេចក្ដីច្រណែនរវាងស្ត្រីទាំងពីរ ។ ម្នាក់ៗចង់ដឹងថា តើប្ដីស្រឡាញ់ខ្លួនឬស្រឡាញ់គេជាង?
ថ្ងៃមួយ នាងកាទ្រុ ដែលជាប្រពន្ធដើមបានពោលទៅនាងសុបិណៈ ជាប្រពន្ធទីពីរថា “កិច្ចវត្តដែលយើងបានប្រព្រឹត្តចំពោះស្វាមីរបស់យើង ឃើញថាមានកម្រិតពុំលើសលោះជាងគ្នាប៉ុន្មានទេ តែរូបសម្បត្តិបងនឹងប្អូនឯងហាក់ដូចជា មា នសភាពប្រែប្រួលខ្លះ ។ តាមបងយល់លំអដែលបងបានសង្កេតឃើញខ្លួនបងទៅក្នុងកញ្ចក់ទឹកស្រះប្រសិទ្ធិបានបញ្ជា ក់ឲ្យបងដឹងខ្លួនឯងថា បងមានរូបល្អជាងប្អូនឯងហើយ”។
នាងសុបិណៈជាប្រពន្ធទីពីរលុះឮនាងប្រពន្ធដើមពោលដូច្នោះក៏ឆ្លើយថា “ខ្ញុំពុំបានឃើញថា រូបរបស់បងស្រីឯងល្អជាងខ្ញុំទេ ព្រោះថាអ្វីៗដែលទឹកស្រះបញ្ចាំងមកនោះជាភាពពុំពិតទេ” ។
លុះឮសម្ដីរបស់ប្រពន្ធចុងពោលដូច្នោះ នាងកាទ្រុក៏និយាយថា “យើងនឹងដាក់លក្ខខណ្ឌភ្នាល់គ្នាមួយ ព្រមទាំងចុះកិច្ចសន្យាមួយថា បើនរណាល្អជាងត្រូវបានជ័យជំនះ ហើយអ្នកចាញ់ត្រូវនៅបម្រើអ្នកឈ្នះ ព្រមទាំងគោរពតាមបញ្ជារបស់អ្នកឈ្នះផង” ។
កាលនោះនាងប្រពន្ធចុងយល់ព្រមហើយ បាននាំគ្នាទៅសួរមហាឫសីជាប្ដីឲ្យបញ្ជាក់ប្រាប់ខ្លួនគេផងថា តើនរណាមានរូបសម្បត្តិល្អជាង?
“កាលនោះមានយោគ្ហិនមួយអង្គនាម កស្សាបៈ គង់នៅឋានពិភពភ្នំអណ្ដែត នាកណ្ដាលអវកាស ទ្រង់មានមហេសីពីរ ដែលមានរូបឆោមលោមពណ៌ល្អដូចគ្នា ។ ដោយការគោរពចំពោះមហាឫសីជាប្ដី ស្ត្រីទាំងពីរក៏រឹតតែមានលំអរបន្តិចម្ដងៗថែមទៀត ។
កម្រិតនៃគុណសម្បត្តិ និងរូបសម្បត្តិដែលចេះតែវិវឌ្ឍទៅរហូតបានបង្កើតជាមហិច្ឆិតាគឺ ស្ដេចនៃសេចក្ដីច្រណែនរវាងស្ត្រីទាំងពីរ ។ ម្នាក់ៗចង់ដឹងថា តើប្ដីស្រឡាញ់ខ្លួនឬស្រឡាញ់គេជាង?
ថ្ងៃមួយ នាងកាទ្រុ ដែលជាប្រពន្ធដើមបានពោលទៅនាងសុបិណៈ ជាប្រពន្ធទីពីរថា “កិច្ចវត្តដែលយើងបានប្រព្រឹត្តចំពោះស្វាមីរបស់យើង ឃើញថាមានកម្រិតពុំលើសលោះជាងគ្នាប៉ុន្មានទេ តែរូបសម្បត្តិបងនឹងប្អូនឯងហាក់ដូចជា មា នសភាពប្រែប្រួលខ្លះ ។ តាមបងយល់លំអដែលបងបានសង្កេតឃើញខ្លួនបងទៅក្នុងកញ្ចក់ទឹកស្រះប្រសិទ្ធិបានបញ្ជា ក់ឲ្យបងដឹងខ្លួនឯងថា បងមានរូបល្អជាងប្អូនឯងហើយ”។
នាងសុបិណៈជាប្រពន្ធទីពីរលុះឮនាងប្រពន្ធដើមពោលដូច្នោះក៏ឆ្លើយថា “ខ្ញុំពុំបានឃើញថា រូបរបស់បងស្រីឯងល្អជាងខ្ញុំទេ ព្រោះថាអ្វីៗដែលទឹកស្រះបញ្ចាំងមកនោះជាភាពពុំពិតទេ” ។
លុះឮសម្ដីរបស់ប្រពន្ធចុងពោលដូច្នោះ នាងកាទ្រុក៏និយាយថា “យើងនឹងដាក់លក្ខខណ្ឌភ្នាល់គ្នាមួយ ព្រមទាំងចុះកិច្ចសន្យាមួយថា បើនរណាល្អជាងត្រូវបានជ័យជំនះ ហើយអ្នកចាញ់ត្រូវនៅបម្រើអ្នកឈ្នះ ព្រមទាំងគោរពតាមបញ្ជារបស់អ្នកឈ្នះផង” ។
កាលនោះនាងប្រពន្ធចុងយល់ព្រមហើយ បាននាំគ្នាទៅសួរមហាឫសីជាប្ដីឲ្យបញ្ជាក់ប្រាប់ខ្លួនគេផងថា តើនរណាមានរូបសម្បត្តិល្អជាង?
មហាឫសីកស្សាបៈយល់ដល់សេចក្ដីច្រណែនរបស់នាងកាទ្រុជាប្រពន្ធដើម
ដែលតែងតែចង់ឈ្នះនាងប្រពន្ធចុងជានិច្ចនោះ
ហើយដោយគាត់ចង់បញ្ចប់ននូវជម្លោះរវាងស្ត្រីទាំងពីរនោះផង
ក៏ពោលថានាងកាទ្រុជាប្រពន្ធដើមមានលំអស្រស់ជាងនាងសុបិណៈជាប្រពន្ធចុង ។ ពោលហើយឫសីក៏ដើរចេញទៅវិញ
ដោយពុំបានដឹងថា ស្ត្រីទាំងពីរបានដាក់លក្ខខណ្ឌភ្នាល់គ្នាយ៉ាងធ្ងន់នោះទេ ។ លុះឮសេចក្ដីបញ្ចប់របស់ប្ដីហើយ
នាងកាទ្រុក៏បោលទៅនាងសុបិណៈថា “បើនាងជាស្ត្រីគោរពពាក្យសច្ចៈ
ចូរនាងធ្វើតាមបញ្ជារបស់យើងឃ្លាម ។ យើងសូមឲ្យនាងចេញពីភ្នំនេះទៅនៅភ្នំមួយទៀត
ហើយរស់នៅតែម្នាក់ឯងក្នុងភ្នំនោះចុះ! ម្យ៉ាងទៀតការធ្វើដំណើររបស់នាង ពេលនេះពុំត្រូវឲ្យកស្សាបៈដឹងជាដាច់ខាត!”
។
កាលណោះនាងសុបិណៈបានបង្ហូរទឹកភ្នែកអង្វរករនាងកាទ្រុដោយប្រការផ្សេងៗ
តែនាងប្រពន្ធដើមដែលមានចឹត្តដូចថ្មបានបដិសេធនូវពាក្យអង្វរយ៉ាងដាច់អហង្ការ ។
យល់ថាជាការឥតប្រយោជន៍ នាងប្រពន្ធចុងក៏ស្រែកដង្ហោយម្នាក់ឯងថា “ឱ! ព្រះជាម្ចាស់! បើសិនជាការវិនិច្ឆ័យនេះយុត្តិធម៌មែន សូមឲ្យរាងកាយខ្ញុំរលាយបាត់ទៅ! តែបើសិនជាសេចក្ដីបញ្ជាក់របស់ប្ដីខ្ញុំពុំយុត្តិធម៌ ហើយពុំមែនដុះចេញពីក្នុងចិត្តមកទេ សូមឲ្យស្រីអប្រិយ៍នេះបង្កើតកូនមកកាលណាក្លាយជាចំណីរបស់កូនខ្ញុំកុំបីខាន!” ។
កាលនោះឥសីកស្សាបៈដែលកំពុងអង្គុយស្មឹងស្មាធិ៍ឮសូរសម្លេងយំដង្ហោយនេះ ។ តាបសបានវិលត្រឡប់មករកម្ចាស់សម្លេង គាត់ឃើញនាងសុបិណៈកំពុងយំ ហើយពោលពាក្យដដែលឡើងវិញ ។
កស្សាបៈឥសី ដែលមានអាយុជិត ៥សតវត្សមកហើយ មានសេចក្ដីភិតភ័យជាខ្លាំង ព្រោះការវិវាទរវាងស្ត្រីទាំងពីរនឹងបង្កើតមានអព្ភូតហេតុថ្មីៗទៀតទៅថ្ងៃមុខពុំខាន ។ ពេលនោះគាត់បានហៅនាងកាទ្រុជាប្រពន្ធដើម ឲ្យមកដកសេចក្ដីសម្រេចចិត្តនេះវិញ ។ នាងកាទ្រុដោយយល់ដល់តាបសជាប្ដី ក៏សុខចិត្តដកបញ្ជារបស់ខ្លួនទៅលើនាងសុបិណៈចេញ តែនាងបានដាក់បញ្ជាថ្មីមួយជំនួស គឺឲ្យនាងសុបិណៈត្រឡប់មកនៅជាមួយគ្នាវិញ ក្រោយពេលដែកត្រូវទៅរកទឹកអម្រឹតពីឋានទេវតាមកប្រគល់ឲ្យខ្លួនជាមុនសិន ។ បញ្ជាជាលើកទីពីរនេះ បានធ្វើឲ្យកស្សាបៈយកដៃទាំងពីររបស់គាត់ខ្ទប់ត្រចៀក ហើយដើរចេញពីទីនោះទាំងក្រៀមក្រំចិត្តយ៉ាងខ្លាំង ។
នាងសុបិណៈបានធ្វើដំណើរចេញពីលំនៅរបស់ខ្លួនតម្រង់ទៅក្រុងកញ្ជីបុរី ដែលជាទីប្រជុំនៃពពួកព្រាហ្មណ៍កាន់សាសនាព្រះសិវៈ ។ ដល់ហើយនាងបានចូលទៅគោរពសិវលឹង្គក្នុងព្រះវិហារមួយឈ្មោះថា មុខ្ទិសៈ ហើយរៀបចំសម្ដែងតបៈនៅទីនោះ ។
យល់ថាជាការឥតប្រយោជន៍ នាងប្រពន្ធចុងក៏ស្រែកដង្ហោយម្នាក់ឯងថា “ឱ! ព្រះជាម្ចាស់! បើសិនជាការវិនិច្ឆ័យនេះយុត្តិធម៌មែន សូមឲ្យរាងកាយខ្ញុំរលាយបាត់ទៅ! តែបើសិនជាសេចក្ដីបញ្ជាក់របស់ប្ដីខ្ញុំពុំយុត្តិធម៌ ហើយពុំមែនដុះចេញពីក្នុងចិត្តមកទេ សូមឲ្យស្រីអប្រិយ៍នេះបង្កើតកូនមកកាលណាក្លាយជាចំណីរបស់កូនខ្ញុំកុំបីខាន!” ។
កាលនោះឥសីកស្សាបៈដែលកំពុងអង្គុយស្មឹងស្មាធិ៍ឮសូរសម្លេងយំដង្ហោយនេះ ។ តាបសបានវិលត្រឡប់មករកម្ចាស់សម្លេង គាត់ឃើញនាងសុបិណៈកំពុងយំ ហើយពោលពាក្យដដែលឡើងវិញ ។
កស្សាបៈឥសី ដែលមានអាយុជិត ៥សតវត្សមកហើយ មានសេចក្ដីភិតភ័យជាខ្លាំង ព្រោះការវិវាទរវាងស្ត្រីទាំងពីរនឹងបង្កើតមានអព្ភូតហេតុថ្មីៗទៀតទៅថ្ងៃមុខពុំខាន ។ ពេលនោះគាត់បានហៅនាងកាទ្រុជាប្រពន្ធដើម ឲ្យមកដកសេចក្ដីសម្រេចចិត្តនេះវិញ ។ នាងកាទ្រុដោយយល់ដល់តាបសជាប្ដី ក៏សុខចិត្តដកបញ្ជារបស់ខ្លួនទៅលើនាងសុបិណៈចេញ តែនាងបានដាក់បញ្ជាថ្មីមួយជំនួស គឺឲ្យនាងសុបិណៈត្រឡប់មកនៅជាមួយគ្នាវិញ ក្រោយពេលដែកត្រូវទៅរកទឹកអម្រឹតពីឋានទេវតាមកប្រគល់ឲ្យខ្លួនជាមុនសិន ។ បញ្ជាជាលើកទីពីរនេះ បានធ្វើឲ្យកស្សាបៈយកដៃទាំងពីររបស់គាត់ខ្ទប់ត្រចៀក ហើយដើរចេញពីទីនោះទាំងក្រៀមក្រំចិត្តយ៉ាងខ្លាំង ។
នាងសុបិណៈបានធ្វើដំណើរចេញពីលំនៅរបស់ខ្លួនតម្រង់ទៅក្រុងកញ្ជីបុរី ដែលជាទីប្រជុំនៃពពួកព្រាហ្មណ៍កាន់សាសនាព្រះសិវៈ ។ ដល់ហើយនាងបានចូលទៅគោរពសិវលឹង្គក្នុងព្រះវិហារមួយឈ្មោះថា មុខ្ទិសៈ ហើយរៀបចំសម្ដែងតបៈនៅទីនោះ ។
ដោយការខំប្រឹងប្រែងក្នុងសមាធិកម្មដ៏ប្រពៃ
ព្រះសិវៈក៏បានយាងមកបង្ហាញរូបចំពោះនាង ។ ព្រះទេវៈដែលមានចំណិតខែលំអកេសាបានប្រទានពរ
ឲ្យព្រាហ្មណ៍សុបិណៈមានបុត្រម្នាក់ប្រកបដោយឫទ្ធីបារមីអាចទៅយកទឹកអម្រឹតពីឋានទេវលោកបាន
។
ក្រោយមកនាងព្រាហ្មណ៍បានប្រសូតបុត្រមួយដែលមានរូបរាងជាស្ដេចបក្សី ហើយមានរស្មីក៏ដូចព្រះអាទិត្យ ។ គឺជាគ្រុឌបក្សាដែលព្រះអាទិទេពបញ្ជាឲ្យមកកើតដើម្បីបំបេញបេសកកម្មក្នុងការយកទឹកអម្រឹតពីឋានសួគ៌ ។
លុះស្ដេចគ្រុឌធំពេញកម្លាំងមែនទែនហើយ នាងសុបិណៈបាននិយាយរឿងរ៉ាវទាំងឡាយប្រាប់កូនសព្វគ្រប់ ព្រមទាំងបញ្ជាក់ពីសេចក្ដីសម្រេចចិត្តរបស់នាងកាទ្រុក្នុងការកំចាត់នាងឲ្យឃ្លាតឆ្ងាយពីឥសីកស្សាបៈផង ។
ដោយឥតបង្អែបង្អង់ខាតពេល ស្ដេចបក្សីបានបោះពួយសំដៅឋានសួគ៌ និម្មិតកាយជាខ្យល់ឆាបឆក់យកទឹកអម្រឹតដែលមានទេពនិកររក្សាទុកក្នុងវិមានប្រសិទ្ធិនោះបានមួយរំពេច ។
ពេលគ្រុឌហោះមកដល់ពាក់កណ្ដាលផ្លូវ ក៏ប្រទះព្រះវិស្ណុ អាទិទេពកងចក្រ ដេលធ្លាប់ចែកទឹកអម្រឹតដល់ពួកទេវតាពិពេលមុន ទ្រង់យាងមកឃាំងផ្លូវដោយព្រះភ័ក្ដ្រញញឹមពព្រាយ ។
ក្រោយមកនាងព្រាហ្មណ៍បានប្រសូតបុត្រមួយដែលមានរូបរាងជាស្ដេចបក្សី ហើយមានរស្មីក៏ដូចព្រះអាទិត្យ ។ គឺជាគ្រុឌបក្សាដែលព្រះអាទិទេពបញ្ជាឲ្យមកកើតដើម្បីបំបេញបេសកកម្មក្នុងការយកទឹកអម្រឹតពីឋានសួគ៌ ។
លុះស្ដេចគ្រុឌធំពេញកម្លាំងមែនទែនហើយ នាងសុបិណៈបាននិយាយរឿងរ៉ាវទាំងឡាយប្រាប់កូនសព្វគ្រប់ ព្រមទាំងបញ្ជាក់ពីសេចក្ដីសម្រេចចិត្តរបស់នាងកាទ្រុក្នុងការកំចាត់នាងឲ្យឃ្លាតឆ្ងាយពីឥសីកស្សាបៈផង ។
ដោយឥតបង្អែបង្អង់ខាតពេល ស្ដេចបក្សីបានបោះពួយសំដៅឋានសួគ៌ និម្មិតកាយជាខ្យល់ឆាបឆក់យកទឹកអម្រឹតដែលមានទេពនិកររក្សាទុកក្នុងវិមានប្រសិទ្ធិនោះបានមួយរំពេច ។
ពេលគ្រុឌហោះមកដល់ពាក់កណ្ដាលផ្លូវ ក៏ប្រទះព្រះវិស្ណុ អាទិទេពកងចក្រ ដេលធ្លាប់ចែកទឹកអម្រឹតដល់ពួកទេវតាពិពេលមុន ទ្រង់យាងមកឃាំងផ្លូវដោយព្រះភ័ក្ដ្រញញឹមពព្រាយ ។
ស្ដេចបក្សីក្ដៅចិត្តនឹងកាតឃាត់ឃាំងនេះ ដោយពុំបាច់និយាយឲ្យវែងឆ្ងាយក៏ចាប់ប្រយុទ្ធមួយរំពេច
។ ការប្រយុទ្ធបានប្រព្រឹត្តទៅអស់រយៈ ២១ថ្ងៃ ទើបព្រះវិស្ណុទ្រង់ជ្រាបថា
គ្រុឌជាបក្សីមានកម្លាំងអមតៈ ពោលគឺពុំចេះហត់ ហើយព្រះអង្គក៏ប្រើបញ្ញា
ដើម្បីបង្ក្រាបសត្រូវនេះ ។
មានព្របន្ទូលថា “យើងសូមសរសើរចំពោះសេចក្ដីអង់អាច និងកម្លាំងអមតៈរបស់ឯង ដូច្នេះពុំគ្រាន់តែឈប់ឃាត់ផ្លូវដំណើរឯងប៉ុណ្ណោះ តែយើងនឹងប្រទានរង្វាន់មួយដល់ឯង ឯងប្រាប់មកយើងមើល៍ តើឯងចង់បានអ្វីទៀត?”
មានព្របន្ទូលថា “យើងសូមសរសើរចំពោះសេចក្ដីអង់អាច និងកម្លាំងអមតៈរបស់ឯង ដូច្នេះពុំគ្រាន់តែឈប់ឃាត់ផ្លូវដំណើរឯងប៉ុណ្ណោះ តែយើងនឹងប្រទានរង្វាន់មួយដល់ឯង ឯងប្រាប់មកយើងមើល៍ តើឯងចង់បានអ្វីទៀត?”
(ចម្លាក់គ្រុឌជាន់នាគនៅសងខាងគោបុរៈនៃកំពែងទី១ខាងក្រៅនៃប្រាសាទព្រះខ័ន)
គ្រុឌក៏ឆ្លើយថា “យើងគ្មានចង់បានអ្វីពីឯងទេ
ផ្ទុយទៅវិញ យើងត្រៀមខ្លួន ជាស្រេចនឹងផ្ដល់ដល់ឯងនូវអ្វីដែលឯងចង់បាន ដោយពាក្យ
សច្ចៈនេះ ចូរឯងប្រាប់យើងពីគោលបំណងឯងមកចុះ!”
ដោយព្រះភ័ក្ត្រញញឹមជានិច្ច ព្រះវិស្ណុទ្រង់ត្រាស់ថា “យើងចង់បានឯងជាជំនិះ ព្រមទាំងចង់បានទឹកអម្រឹតមកវិញ!”
គ្រុឌទាល់ប្រាជ្ញាក៏ថ្វាយទឹកអម្រឹតទៅព្រះវិស្ណុវិញ ព្រមទទួលខ្លួនជាជំនិះរបស់ទេវអង្គនេះរហូតទៅ ។
ព្រះវិស្ណុដោយទ្រង់យល់ដល់មហាបេសកកម្មដ៏មានតម្លៃរបស់ជំនិះព្រះអង្គ ទ្រង់ក៏យកទឹកអម្រឹតទៅឲ្យនាងសុបិណៈ ដើម្បីឲ្យរួចខ្លួនពីទណ្ឌកម្មរបស់នាងកាទ្រុ ។
ដោយព្រះភ័ក្ត្រញញឹមជានិច្ច ព្រះវិស្ណុទ្រង់ត្រាស់ថា “យើងចង់បានឯងជាជំនិះ ព្រមទាំងចង់បានទឹកអម្រឹតមកវិញ!”
គ្រុឌទាល់ប្រាជ្ញាក៏ថ្វាយទឹកអម្រឹតទៅព្រះវិស្ណុវិញ ព្រមទទួលខ្លួនជាជំនិះរបស់ទេវអង្គនេះរហូតទៅ ។
ព្រះវិស្ណុដោយទ្រង់យល់ដល់មហាបេសកកម្មដ៏មានតម្លៃរបស់ជំនិះព្រះអង្គ ទ្រង់ក៏យកទឹកអម្រឹតទៅឲ្យនាងសុបិណៈ ដើម្បីឲ្យរួចខ្លួនពីទណ្ឌកម្មរបស់នាងកាទ្រុ ។
ដោយទ្រង់ចង់បង្រួបបង្រួមគ្រួសារតាបសឥសីឲ្យបានដូចដើមវិញ
ព្រះវិស្ណុក៏បញ្ជាឲ្យគ្រុឌចាប់ពស់ដែលជាកូនរបស់នាងកាទ្រុស៊ីជាអាហារអស់គ្មានសល់ ។
នាងកាទ្រុយល់នូវកំហុសរបស់ខ្លួន ក៏ក្រាបក្បាលសូមសេចក្ដីសណ្ដោសពីព្រាហ្មណ៍សុបិណៈ ។ ក្រោយដែលទ្រង់បានសម្រុះសម្រួលភរិយាទាំងពីររបស់ឥសីកស្សាបៈឲ្យស្រឡាញ់គ្នាដូចដើមវិញហើយ ទ្រង់ក៏ឡើងជិះលើស្មាគ្រុឌ ហោះសំដៅសមុទ្រទឹកដោះដែលនៅទីនោះមាននាគអនន្តុ បានមកទទួលព្រះអង្គពីឆ្នេរច្រាំងសមុទ្រតទៅទៀត ។
នាងកាទ្រុយល់នូវកំហុសរបស់ខ្លួន ក៏ក្រាបក្បាលសូមសេចក្ដីសណ្ដោសពីព្រាហ្មណ៍សុបិណៈ ។ ក្រោយដែលទ្រង់បានសម្រុះសម្រួលភរិយាទាំងពីររបស់ឥសីកស្សាបៈឲ្យស្រឡាញ់គ្នាដូចដើមវិញហើយ ទ្រង់ក៏ឡើងជិះលើស្មាគ្រុឌ ហោះសំដៅសមុទ្រទឹកដោះដែលនៅទីនោះមាននាគអនន្តុ បានមកទទួលព្រះអង្គពីឆ្នេរច្រាំងសមុទ្រតទៅទៀត ។
ឃ/.រឿងទី ៤ ស្ដីពី “គ្រុឌ”
“Garuda
គឺជាសេ្ដចនៃបក្សីទាំងឡាយ
ហើយក៏ជាអ្នកនាំសារវាងទេវនិងមនុស្សលោកផងដែរ។ Garuda មានក្បាល ស្លាបពីរ
ក្រញ៉ាំនិងចំពុះឥន្រ្ទី ចំនែករាងកាយ និងអវយវៈ ជាមនុស្សប្រុស។ ម្ដាយរបស់ Garuda គឺ Vinata ឯឪពុកគឺ Kasyapa។ នៅពេលដែល Garuda ញាស់ចេញពីស៊ុត
គេពិតជាឃ្លានខ្លាំងណាស់។ ម្ដាយរបស់គេបានបញ្ចូនគេទៅឱ្យឪពុករបស់គេ
ហើយឪពុករបស់គេក៏បានបញ្ជូនគេទៅកន្លែងមួយដែលអាចរកចំណីបាន ។ Garuda
អាចស៊ីជនជាតិដើមដែលរស់នៅកន្លែងនោះ ប៉ុន្ដែគេបានដោះលែង Brahmin (ព្រាហ្មណ៍) ។ ជាយថាហេតុ Garuda
បានលេបព្រាហ្មណ៍ម្នាក់ហើយស្លាក់ជាប់បំពង់ក។ ព្រាហ្មណ៍នោះបាននិយាយថា
នឹងទុកជីវិតឱ្យគេប្រសិនបើគេមិនស៊ីសាច់ញាតិរបស់ខ្លួន។
ដោយខ្លាចព្រាហ្មណ៍សម្លាប់ Kasyapa
ក៏បញ្ជាឱ្យកូនខ្ជាក់យកព្រាហ្មណ៍ និងជនជាតិដើមនោះចេញមកវិញ។
នៅតែមិនបាត់ឃ្លាន
ឪពុករបស់Garuda បានបញ្ជូនគេទៅមហាសមុទ្រ
ជាទីកន្លែងដែលដំរីយក្ស១ និងអណ្ដើកយក្ស១ ប្រយុទ្ធគ្នា។ Kasyapa បានចាប់ពួកគេហើយហោះទៅលើមេឃ។ នៅពេលដែលGaruda ទំលើមែកឈើ មែកឈើក៏បាក់ ហើយ Garuda
ពោរពេញដោយភាពភ័យខ្លាចដើម្បីសម្លាប់សត្វគោច្រើនក្បាលនិងពពួកព្រាហ្មណ៍
នៅពេល Garudaធ្លាក់ពីមែកឈើ ប៉ុន្ដែ Garuda ចាប់ពួកវាស៊ីបានទាំងអស់ ។ ខណៈនោះ
ព្រះវិស្ណុបានឃើញបក្សីមួយ ហើយក៏សួរថាតើGaruda
កំពុងធ្វើអ្វី? សត្វបក្សីនោះឆ្លើយថា
គ្មានដើមឈើឯណាឬភ្នំណាអាចទ្រទម្ងន់របស់ Garuda
បានឡើយ។ ព្រះវិស្ណុ បានឱ្យដៃរបស់ទ្រង់ឱ្យ Garudaទំលើ
ហើយទ្រង់គ្មានបញ្ហាបន្ដិចសោះពេល Garuda
ទំលើ។
សូម្បីតែទើបស៊ីហើយក្ដីក៏ Garuda នៅតែឃ្លាន ដូច្នេះព្រះវិស្ណុបាន ឱ្យសាច់ដៃរបស់ទ្រង់ទៅ Garuda ស៊ី។ នៅពេល Garuda ចឹកស៊ី គ្មានស្នាមរបួសបង្ហាញលើដៃរបស់ព្រះវិស្ណុសោះ។ Garuda ក៏ឱនក្បាលគោរពព្រះវិស្ណុ ហើយស្ម័គ្របម្រើដោយភក្ដីភាព។ ក្នុងវីរកថាឥណ្ឌាជាច្រើននិយាយថា Garuda គឺជាយានជំនិះរបស់ព្រះវិស្ណុ។
ពេលមួយដែលម្ដាយរបស់ Garuda ជាប់គុកដោយសារ Kadru ដែលជាមាតានៃសត្វពស់ទាំងឡាយ Garuda បានរកមធ្យោបាយជួយរំដោះម្ដាយ។ ដើម្បីជាថ្នូរ សត្វពស់ទាំងឡាយទាមទារទឹកអម្រឹត១ពែងដែលរក្សាទុកដោយពួកទេវ។ Garuda បានលួចទឹកអម្រឹតពីពួកទេវ ហើយយគេអាចលោះម្ដាយបានមកវិញ។ នៅពេលសត្វពស់ទាំងឡាយរៀបនឹងផឹកទឹកអម្រឹតនោះស្រាប់តែសត្វឥន្ទ្រីស្ទុះមកដណ្ដើមពែងទឹកនោះពីពួកពស់បាត់ទៅ។ ទោះជាយ៉ាងណា មានទឹកអម្រឹត២-៣ដំណក់ត្រូវបានកំពប់ ហើយត្រូវសត្វពស់ទាំងនោះលិឍ ជាហេតុធ្វើឱ្យពួកវាមិនចេះស្លាប់ ហើយអណ្ដាតព្រែកជាពីរ។
មានការនិទានផ្សេងទៀតថា Garuda បានលួចទឹកអម្រឹត៤លើក ហើយនៅកន្លែង៤ផ្សេងគ្នា។ ដំណើរលួចទឹកអម្រឹតប្រើរយៈពេល១២ថ្ងៃស្មើនឹង១២ឆ្នាំមនុស្សលោក។”
សូម្បីតែទើបស៊ីហើយក្ដីក៏ Garuda នៅតែឃ្លាន ដូច្នេះព្រះវិស្ណុបាន ឱ្យសាច់ដៃរបស់ទ្រង់ទៅ Garuda ស៊ី។ នៅពេល Garuda ចឹកស៊ី គ្មានស្នាមរបួសបង្ហាញលើដៃរបស់ព្រះវិស្ណុសោះ។ Garuda ក៏ឱនក្បាលគោរពព្រះវិស្ណុ ហើយស្ម័គ្របម្រើដោយភក្ដីភាព។ ក្នុងវីរកថាឥណ្ឌាជាច្រើននិយាយថា Garuda គឺជាយានជំនិះរបស់ព្រះវិស្ណុ។
ពេលមួយដែលម្ដាយរបស់ Garuda ជាប់គុកដោយសារ Kadru ដែលជាមាតានៃសត្វពស់ទាំងឡាយ Garuda បានរកមធ្យោបាយជួយរំដោះម្ដាយ។ ដើម្បីជាថ្នូរ សត្វពស់ទាំងឡាយទាមទារទឹកអម្រឹត១ពែងដែលរក្សាទុកដោយពួកទេវ។ Garuda បានលួចទឹកអម្រឹតពីពួកទេវ ហើយយគេអាចលោះម្ដាយបានមកវិញ។ នៅពេលសត្វពស់ទាំងឡាយរៀបនឹងផឹកទឹកអម្រឹតនោះស្រាប់តែសត្វឥន្ទ្រីស្ទុះមកដណ្ដើមពែងទឹកនោះពីពួកពស់បាត់ទៅ។ ទោះជាយ៉ាងណា មានទឹកអម្រឹត២-៣ដំណក់ត្រូវបានកំពប់ ហើយត្រូវសត្វពស់ទាំងនោះលិឍ ជាហេតុធ្វើឱ្យពួកវាមិនចេះស្លាប់ ហើយអណ្ដាតព្រែកជាពីរ។
មានការនិទានផ្សេងទៀតថា Garuda បានលួចទឹកអម្រឹត៤លើក ហើយនៅកន្លែង៤ផ្សេងគ្នា។ ដំណើរលួចទឹកអម្រឹតប្រើរយៈពេល១២ថ្ងៃស្មើនឹង១២ឆ្នាំមនុស្សលោក។”
(ចម្លាក់ព្រះវិស្ណុគង់លើគ្រុឌនៅជញ្ជាំងប្រាសាទក្រវ៉ាន់)
(ព្រះវិស្ណុ មានគ្រុឌជាជំនិះ, ចម្លាក់ផ្ដែរ
ប្រាសាទធម្មនន្ទ រចនាបថអង្គរវត្ត )
រៀបរៀងដោយ ៖ សេង សុវណ្ណដារ៉ា
ឯកសារពិគ្រោះ
‑ សុខ សុត្ថាល, ទស្សនវិជ្ជាឥណ្ឌា និងពហុទេពនិយម, ភាគទី២, ការផ្សាយរបស់អ្នកនិពន្ធ, ១៩៧២
No comments:
Post a Comment